יום שני, 2 בדצמבר 2013

חשיבה עצמאית


מקובל לייחס וודאות למספרים ולחוקיהם, להאמין שתמיד, בכל מזג אוויר, ארבע לחלק לשניים שווה לשניים. אבל זאת לא התוצאה האפשרית היחידה: ארבע לחלק לשניים שווה גם אחד ושלש, וגם אפס וארבע, וגם חצי ושלש וחצי, וכיוצא באלה עד שמתעייפים.

מה אפשר ללמוד מדוגמה זו? שמספרים וחוקיהם זה מה שמלמדים אותנו? שיש הסכם שאיננו כתוב שקובע שהתשובה הנכונה היא רק  במספרים שלמים? שהתוצאה חייבת להיות סימטרית? שחצי זה 0.5? שמלמדים אותנו לשנן ושלא מלמדים אותנו לחשוב באופן עצמאי? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה